Novaturas grupi poolaasta EBITDA edestas 2019. aasta oma ja ulatus 5,8 miljoni euroni

Kui teistes Balti riikides on müügid jõudsalt kasvanud, siis augustikuus Eestis vaid langesid.Foto: Novatours

Baltimaade tšarterturismi turuliider ja ainuke kohalikul kapitalil tegutsev pakettreiside korraldaja Novaturas grupp tegi teises kvartalis tugeva kasvu ning poolaasta kokkvõttes jõudis kontserni kulumieelne ärikasum (EBITDA) 5,8 miljoni euroni, olles 2019. aasta esimese kuue kuu samast näitajast oluliselt suurem. Kiire reageerimine reisinõudluse muutustele, sihtkohtade mitmekesistamine, teenuse kvaliteedi paranemine ja kütusehinna riskijuhtimine võimaldavad kontsernil taas kogu aasta finantsprognoosi suurendada.

“Hästi läbimõeldud ja end tõestanud sihtkohtade programm, keskendumine lennunduse kvaliteedile ja täpsusele ning strateegiliselt planeeritud müük järgmiseks talveks ja suveks on kõik aidanud kaasa kontserni rahalisele jätkusuutlikkusele. See on võimaldanud meil oma 2023. aasta prognoosi positiivse tulemuseni korrigeerida, nagu tegime seda juba ka pärast esimest kvartalit,” ütles Novaturas grupi peadirektor Vitalij Rakovski.

“Korrigeerime aasta alguse kolme kuni viie miljoni euro suuruse EBITDA uueks, kuue kuni kaheksa miljoni eurose prognoosi peale ja puhaskasumi uueks väljavaateks plaanime ühe kuni kolme miljoni euro asemel nelja kuni kuute miljonit eurot,” jätkas Rakovski.

2023. esimese poolaasta tulemusi kommenteerides lisas Rakovski, et võrreldes 2022. aastaga, mil kuue kuu EBITDA oli 750 000 euroga miinuses, on selle aasta esimese poole näitajad oma 5,8 miljoni euroga igati positiivsed ning sellele aitasid kaasa reisikava mitmekesistamine, tulevase hooaja reiside varajane lansseerimine ja tootlikkuse õige ja usaldusväärne riskijuhtimine.

Esimesel poolaastal teenis Novaturas grupp müügitulu 102,5 miljonit eurot, mis on 12 protsenti rohkem kui eelmisel aastal samal perioodil. Kokku teenindasid kontserni ettevõtted Baltimaades 124 000 reisijat, mis on kolm protsenti vähem kui 2022. aasta esimesel poolel.

Ettevõte on jaanuarist augusti keskpaigani müünud ligi 80 protsenti kogu oma selle aastasest reisimahust.

Konkurentsieelis sihtkohtade mitmekesistamise kaudu

Isegi kui konkurents tiheneb, hoiab Novaturas oma juhtpositsiooni Baltimaade suurima reisikorraldajana.

“Oma suvises reisikavas ei keskendunud me ainult Türgile, kus pakkumine on viimastel aastatel hoogsalt kasvanud ja konkurentsiolud pinevaimad, vaid ka teistele meile olulistele sihtkohtadele. Oleme teadlikult käinud muutustega kaasas ja korrigeerinud oma Türgi mahtusid, kuna kasumlikkus selles sihtkohas on sel suvehooajal madalam. Lõime kiire konkurentsieelise oma atraktiivsete pakkumistega meie teistesse populaarsetesse sihtkohtadesse. Nii kujundame uusi harjumusi ja soodustame erinevate puhkusesihtkohtade avastamist,” selgitas Rakovski.

Jättes Türgi kõrvale, on teiste suvesihtkohtade müük kasvanud sel poolaastal võrreldes eelmise aasta sama ajaga enam kui kümme protsenti. Montenegro müüginumbrid on aastaga kasvanud Novaturasel ligi poole võrra ja Tuneesia suunal ligi kaks korda.

Novaturas grupi peadirektor Vitalij RakovskiFoto: Novaturas grupp

Lendude paindlikkus, täpsus ja keskendumine jätkusuutlikkusele

Esimesel poolaastal ajakohastati lennufirmadele kvaliteedikriteeriumid, mis aitasid kaasa lendude ajalisele täpsusele kogu grupis. Kui eelmisel aastal hilines teenindatavatest lendudest rohkem kui kolm tundi ligi kolm protsenti väljumistest, siis tänavu on see näitaja langenud ühe protsendini.

Lennuettevõtjate valimisel arvestab Novaturas ka nende keskkonnasõbralikkust ja mõju kliimamuutustele. Lätis on sel suvel tugevnenud partnerlus airBalticuga, kus lennufirma suutis aastatel 2021–2022 vähendada oma süsiniku jalajälge (CO2) 20 protsenti. Tänu oma uuematele lennukitele vähendab AirBaltic järk-järgult ka oma kütusekulu: 2022. aastal kasutati ühe lennu kohta 29 protsenti vähem kütust kui 2021. aastal.

Tagamaks sobilikumaid reisiaegasid, paremat mugavusklassi ja rikastamaks kliendikogemust, teenindavad Novatours Läti lende ja kliente Antalya suunal Turkish Airlines ja FreeBird Airlines.

Uus koduleht on kliendikeskne

Augustis avas Novaturas uuendatud veebilehe, mida järk-järgult edasi arendatakse. Olulisemad muudatused toovad kaasa kodulehe kiirema toimimise ning kasutajasõbralikumad reiside planeerimise ja ostmise funktsioonid. Vastavalt Novaturase uuele strateegiale, mis sätestab nii tehnoloogilise arengu kui ka kliendikogemuse parandamise, vajab koduleht veelgi kaasaegsemaid lahendusi, mis aitab realiseerida veebimüügi kõrget potentsiaali.

Ettevõtte andmetel on reisihuviliste kattuvus Leedu, Läti ja Eesti suuremate reisikorraldajate veebilehtede ning Novaturase kodulehtede külastajate  osas ligi 50 protsenti.

Esmalt turul, et kuulutada välja järgmise suvehooaja reisiprogramm

Novaturas avas augusti alguses esimesena Baltimaades Türgi 2024. aasta suvereiside müügi, mis rõõmustab eriti varajasi tellijaid, kes saavad broneeringuga kaasa tasuta lisateenuste eripaketi, mis lisab kogu eesolevale puhkusele turvalisust, paindlikkust ja mugavust. Kogu 2024. aasta suveprogramm ja uued sihtkohad selguvad juba septembris.

Muudatused meeskonnas – uus nõukogu alustas tööd, keskendumine keskkonnasäästlikkusele

Novaturas grupi uus kolmeliikmeline nõukogu alustas tööd suvel. Uutest liikmetest on nõukogus esimees Gediminas Almantas ja Tomas Korganas. Nõukogu kolmanda liikmena jätkab tööd Novaturase üks asutajatest Ugnius Radvila.

Novaturas grupiga liitus mõned kuud tagasi ka jätkusuutlikkuse valdkonna juht (Head of Sustainability) Audronė Alijošiutė-Paulauskienė. Osana oma säästva reisimise strateegiast keskendub Novaturas veelgi enam hotellidele, lennufirmadele ja teistele partneritele, kes järgivad jätkusuutlikkuse põhimõtteid. Samuti pööratakse tähelepanu meeskonna ja reisijate harimisele selles valdkonnas.

Kevadel tutvustas Novaturas grupp oma uut 2023.–2025. aasta äristrateegiat, mis keskendub neljale põhivaldkonnale: tehnoloogilisele arengule, reisijate kogemuse ja valiku parendamisele, keskkonnasäästlikumale reisimisele ja kogu meeskonna kaasamisele.

Tõhus riskijuhtimine

Novaturas grupp on maandanud riske hetkel enam kui 80 protsendi ulatuses oma kogumüügist tuletisinstrumentidega, mis kaitsevad ettevõtet lennukikütuse hinnatõusu ja valuutakursside kõikumiste vastu.

Novaturas grupi esimese poolaasta finantstulemused

(EUR 000-s)1 pa 2023 1 pa 2022 1 pa 2021 
Käive102 53691 64729 114
Brutokasum15 6637 8545 164
EBITDA5 829-7501 790
Puhaskasum (-kahjum)4 744-1 6601 120

Novaturas grupp (tegutseb Eestis ja Lätis Novatoursi nime all) on Baltimaade suurim ja ainuke kohalikul kapitalil tegutsev ning pakettreise pakkuv reisikorraldaja. Ettevõtte põhiline tegevusala on suve- ja talvehooaja puhkuse- ning kultuurireiside korraldamine tšarterlendudega kokku ligi 30-sse sihtkohta algusega Tallinnast, Riiast ja Vilniusest. Leedus pakub ettevõte lisaks ringreise enam kui sajasse suunda nii lennuki kui ka bussiga. 2022. aastal oli Novaturas grupi müügikäive 197 miljonit eurot ja kontsern teenindas Baltikumis kokku 267 000 reisijat.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle e-postiga kaks korda nädalas investeerimisportaali Rikas Geenius olulisemad uudised ja analüüsid.