IuteCrediti virtuaalse rahakoti boss Olli Aurola: pidime kõik nullist ehitama, sest muidu oleksime kulutanud miljoneid eurosid

Olli Aurola vastutab IuteCreditis virtuaalse rahakoti töö eest.Foto: IuteCredit

Iga finantsteenuseid pakkuva ettevõtte jaoks on järjest olulisem, kuidas klientidele pakkuda lihtsalt kasutatavaid ja mugavaid teenuseid. Nii on ka IuteCredit üha enam keskendumas digilahendustele. Grupi Wallet-süsteemi juhi Olli Aurola sõnul on nad hakkama saanud millegagi, mis teeb silmad ette ka Põhjamaade pangandusele.

Nii nagu kogu maailma rahandus muutub üha digitaalsemaks, mõtleb ka IuteCredit järjest enam välja uusi lahendusi, et klientide ja ka ettevõtte enda elu lihtsamaks teha. Näiteks tuldi eelmisel aastal välja mobiilirakendusega MyIute, mis on peamine kanal klientidele IuteCrediti teenuste pakkumises. Praegu pakub see laenutoodetele iseteenindusfunktsioone, nagu laenutaotlus, laenuteave, igakuised tagasimaksed ja personaalsed pakkumised.

Lisaks klientidele tahab ju iga ettevõte, et ka tema enda rahaasjad oleksid lihtsad. Kuna turul ei olnud eriti valida valmislahendusi, mis IuteCreditile oleks sobinud, siis tuli Aurola sõnul kogu süsteem neil endil valmis ehitada. See ei ole aga Eesti mõistes midagi erilist, sest siin on tavaks ehitada süsteemid ise komponentidest valmis. 

Just see on Aurola leivanumber, sest tema vastutab IuteCreditis virtuaalse kontohaldussüsteemi spetsifikatsioonide ja arendamise eest, et hoida kliendi raha ja võimaldada sujuvaid sisse- ja väljamakseid pangakontode kaudu. 

Valmislahenduse sisseostmine oleks läinud maksma miljoneid

“Sarnaseid virtuaalkonto haldamissüsteeme, mis on suunatud pankadele ja teistele finantsasutustele, pakub mõni üksik ettevõte. Kuid nende süsteemide hind ulatub miljonitesse eurodesse,” rääkis Aurola. Nii tundus mõistlikum ja odavam see süsteem ise ehitada. 

Võib ju arvata, et taolise süsteemi nullist loomine on väga keeruline. Tegelikult läks asi Aurola sõnul raskeks alles siis, kui selgus, et kõik varem loodud lahendused tuli panna uue süsteemiga koos toimima. “Tekkis lumepalliefekt, mis algas ühest väikesest asjast, kuni mõistsime, et see puudutas kõike ja pidime tegema muutusi kogu tervikus, ka kõige väiksemates nüanssides.” 

Üks pangakonto koondab palju virtuaalkontosid

Nii saadigi hakkama ka Põhjamaade mõistes millegi fenomenaalsega just ettevõtte enda süsteemide jaoks. “See lahendus aitab meil lihtsamalt klientide rahaasjade eest hoolitseda. Ma olengi peamiselt tegelenud sellega, et luua virtuaalne kontohaldussüsteem, mis annab igale kliendile tema isikliku virtuaalse konto. Me saame hõlpsalt sinna raha lisada, aga saame selle sama konto kaudu ka tagasimakseid koguda. See on justkui selline kesksüsteem, mis haldab nii meilt kliendile minevat raha kui ka kliendilt meile tulevat raha.” 

Kliendi jaoks ei tundu selle lahenduse juures midagi uut olevat – see on lihtsalt üks koht, kus oma rahaasju korraldada. Uus ja kliendile märkamatu on see, et IuteCreditil ei ole vajadust klientidele tekitada reaalseid pangaarveid, vaid kõik on virtuaalne. 

“Selle lähenemise juures on hea see, et ei pea integreerima igas riigis eraldi  pangandussüsteeme. Saame kasutada seda üht pangaarvet, kuhu kõik raha kokku jookseb, ja seal me virtualiseerime selle raha ja saame seda siis oma süsteemide vahel jagada.”

See on lihtsam ja kiirem viis luua raha haldamise süsteem kui see, mis on kasutusel näiteks traditsioonilises panganduses. 

Aurola lisas, et klientide jaoks ongi peamine kasu kohene ligipääs rahale ja võimalus teha ülekandeid eri kontode vahel.

Esimesena Põhja-Makedooniasse

Tegemist on niivõrd uue süsteemiga, et seda hakati alles eelmise aasta lõpus kasutama Põhja-Makedoonias. Sel aastal laiendatakse seda ka teistesse riikidesse. “Lõpuks on kõigil meie klientidel virtuaalne konto,” lubas Aurola.

Lõpptarbija näeb uue süsteemi juures seda, et IuteCrediti teenused muutuvad kiiremaks ja paindlikumaks. Just suurem paindlikkus on üks kliendi jaoks oluline muudatus. 

Kui varem tuli kliendil enne lepingule allkirja andmist otsustada, kas ta soovib raha kanda oma teises pangas olevale arvele või võtta see välja sularahaautomaadist, siis nüüd võib klient ise otsustada, kuidas virtuaalkontol olevat raha kasutab. “Ta võib võtta osa automaadist välja, teise osa kanda oma pangaarvele,” selgitas Aurola.

IuteCredit otsib tarkvara arendajaid, kes arendaksid uusi fintech teenuseid. Kui oled huvitatud karjäärist IuteCrediti IT meeskonnas, võta ühendust hr@iutecredit.com

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle e-postiga kaks korda nädalas investeerimisportaali Rikas Geenius olulisemad uudised ja analüüsid.