Uus Postimaja keskus: kuidas valitakse üürnikke?

Kaasaegsete ostukeskuste kavandamisel troonib eelkõige põhimõte, et keskust külastaval inimesel oleks võimalik tarbida talle vajalikke teenuseid võimalikult väikesel maalapil.

Seetõttu ei puudu tänapäeva ostukeskustest toidu- ja rõivapoed, restoranid, kohvikud, kinod ja muu meelelahutus. Kuidas valitakse kavandatavasse Postimaja keskusesse sobivaid üürnikke?

Eksklusiivsed südalinnabürood

Ärikinnisvarafondi Baltic Horizon juhi Tarmo Karotami sõnul on kõige olulisem, et üürnik ise sooviks sobituda planeeritava või juba olemasoleva ärikinnisvara ning seda ümbritseva keskkonna üldisesse konteksti.

Sealjuures ei tohi ära unustada, et segakasutusega keskuse planeerimisel mõeldakse suurema pildi peale ning võetakse arvesse, et kaasata võiks veel teisigi segmente.

Büroopinnad pole segakasutusega keskuse juures midagi ebatavalist. Nii planeeritakse büroopindu ka paari aasta pärast avatavasse Postimaja keskusesse. Et tegemist on südalinna ühe hinnatuima piirkonnaga, otsib Baltic Horizon büroopindade üürnikeks eelkõige innovatiivse lähenemisega ettevõtteid.

“Kuna tegemist on väga eriliste ning mõnes mõttes butiikbüroopindadega, otsime nende üürnikeks eelkõige ettevõtteid, keda inspireerib ja kutsub südalinnale iseloomulik sagin ja atmosfäär,” rääkis Tarmo Karotam.

Mainitud büroopindade potentsiaalsete üürnike osas on Baltic Horizon igati avatud. “Sinnahulka võiks kuuluda näiteks arhitektuuri- või advokaadibürood, varahaldurid või reklaamiagentuurid – oleme kõikidele soovijatele täna avatud” sõnas Karotam.

Rohkem segakasutust

Et Postimaja olemasolevad üürnikud täidavad suuremas osas juba kaubanduse eesmärke, sooviks Baltic Horizon kindlasti laiendada ilu- ja tervishoiuteenuste valdkonda, mis omakorda oleks varasemast rohkem suunatud ka tagasi tulevate turistide vajadustele. Kindlasti jäävad majja toimetama ka praegused üürnikud.

Postimaja keskuse kavandamisel peetakse äärmiselt oluliseks pakkuda teenuseid hoone peamisele kasutajale, kelleks on südalinnas elav või töötav pealinlane ning inimene, kes mainitud tuiksoont pidevalt läbib. See toob hoonesse ka senisest rohkem toitlustuskohti, mis võimaldaksid kliendil toitu kaasa osta.

“Sooviksime muuhulgas tulevikus Postimaja keskuses näha “grab and go”-stiilis toitlustajaid, ent samal ajal näeme keskuses tulevikus ka erinevaid restorane või vinoteeke, kus saaks õhtutundidel heas seltskonnas maha istuda ning kauem aega veeta,” kirjeldas Karotam.

Võimalus ise kaasa rääkida

Kuidas aga valitakse üürnikele sobiv koht kavandatavas keskuses? Siinkohal saab üürnik ka ise kaasa rääkida. “Kui üürnike huvi on ühel hetkel kaardistatud, hakkame detailidesse laskuma ning kuulame ka üürnike soovid ja vajadused ära,” sõnas Karotam.

Fondi juhi sõnul on mitmed üürnikud tänaseks juba huvi üles näidanud ning peatselt saab nendega rääkida juba täpsemalt nii ruumi planeerimisest kui sisekujundusest.

Fondi juhi sõnul tuleb arvestada, et suurem kaupmeeste ja toitlustajate hulk toob lõppkokkuvõttes edu kõikidele asjaosalistele. “Aga eelkõige sõltub üürnike valik ikkagi sellest, mis keskust külastavat inimest võiks tõeliselt kõnetada. Seda peame üürnike valimisel ka kõige rohkem silmas,” ütles ta.

Edukad eeskujud siit ja mujalt

Baltic Horizoni juht tõdes, et keskuse väljaarendamisel on rohkelt eeltööd tehtud, analüüsides Euroopas juba toimivaid jaekontseptsioone (peamiselt Pariisis, Londonis, Berliinis ja Stockholmis) ja sealjuures pidades silmas Postimaja unikaalsust.

Samuti hoitakse end kursis erinevate trendide ja tehnoloogiliste uuendustega, mis selles valdkonnas pidevalt arenevad. “Eriti näeme klientide eelistuste muutumist ja jätkusuutlikkuse teema olulisust, mis on rohkem kvaliteedile ja heaolule suunatud,” sõnas Karotam.

Näiteks pannakse rohkem rõhku toiduvaliku kvaliteedile. “Sooviksime näha Postimaja keskuses talukaubale ja tervislikule toidule orienteeritud üürnikke, kes pakuksid kiirtoidule tervislikke alternatiive,” rääkis Karotam.

Ka Postimaja keskuse ja Coca-Cola Plaza vahetus lähedus asuv Rotermanni kvartal on Tarmo Karotami sõnul suuresti Postimaja keskusele eeskujuks olnud.

“Me leiame, et Rotermann on kvartali arendamisel teinud suurepärast tööd ning seda, et Rotermann tõepoolest elab, tunnetavad ka inimesed, kes seda juba külastanud on. Seega sooviksime juba väljaarendatud kvartalile veel omalt poolt väärtust lisada, andes niiviisi tõuke kogu piirkonna arengule,” ütles ta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle e-postiga kaks korda nädalas investeerimisportaali Rikas Geenius olulisemad uudised ja analüüsid.